2018년 2월 11일 일요일

2월 셋째주

2.14 입트영

Talk about the things you do when you arrive at a hotel.
숙소에 도착해서 하는 것들에 대해 이야기해봅시다.

When I travel, My first order of business is to reserve lodgings.
여행할때 내가 가장 첫번째로 하는 건 숙소를 예약하는 것이다.
- lodging: 숙소, 임시숙소

I usually make a reservations online or over the phone.
주로 온라인이나 전화로 예약합니다.
- over the phone: 통화상으로

When I get to the hotel, I first head over to the front desk in the lobby to check in.
호텔에 도착하면 체크인을 하기 위해서 가장먼저 로비의 프론트데스크로 갑니다.
- head over to: ~(방향으로) 출발하다, 향하다

When I present my name and credit card and employee confirms my reservation.
이름과 신용카드를 제출하면, 직원이 예약을 확인합니다.
- confirm reservation: 예약을 확인하다

They ask about my preferences for a room, they then give me a key.
방 선호를 물어본 뒤, 키를 줍니다.

When I'm travelling heavy, they ask me whether I need a  bellhop to help me carry my luggage.
짐이 많으면, 그들은 내게 짐을 옮겨줄 벨보이가 필요한지 물어봅니다.
- bellhop: 벨보이, 사환
- travel heavy: 여행다닐 때 짐이 많다

When I fist get to my room, I take a look around.
방에 도착하면 주변을 둘러봅니다.

I then draw the curtains and check out the view outside.
커튼을 걷고, 바깥 풍경을 살펴봅니다. 

When I stay at a hotel that has a nice view, I look outside for a while.
전망이 좋은 곳에서 묵을 때는 한참 쳐다보곤 합니다.

Then I unpack my things.
그리고 짐을 풀죠.

I change into comfortable clothes and go back down stairs.
편한 옷으로 갈아입고 아래층으로 내려갑니다.
- change into : ~로 갈아입다, 바꾸다




2. 13 TED

"성공의 열쇠는 바로 기개다 

Grit: The power of passion and perseverance"

- 안젤라 리 덕 워스 Angela Lee Duckworth


안젤라는 경영컨설팅을 하다가 공립학교에서 수학교사로 일합니다. 그녀는 학생들의 성적이 아이큐에 비례하지 않는다는 걸 발견하고, 그렇다면 그에 영향을 주는 요인이 무엇인지 알아내려 했습니다.  대학원에 갔고, 수천명의 학생들을 연구했습니다. 그리고 정말 중요한 건 '기개'라는 결론을 내리죠. 다음은 안젤라가 테드에 나와서 한 말 중 일부입니다.

 in every study my question was, who is successful here and why? 
누가 성공하고, 그 비결은 무엇인가? 를 늘 질문해왔습니다.

 In all those very different contexts,one characteristic emerged as a significant predictor of success. 
다양한 상황들에서 성공을 예측할 수 있었던 사람들에게서는 한가지 공통된 특성이 보였습니다. 

And it wasn't social intelligence. It wasn't good looks, physical health, and it wasn't IQ. It was grit.
그것은 좋은 지능도 아니었고, 좋은 외모, 육체적 조건도 아니었고, 아이큐도 아니었어요. 그건 바로 기개(grit)였습니다

Grit is passion and perseverance for very long-term goals. 
기개는 목표를 향해 오래 나아갈 수 있는 열정과 끈기지요. 

Grit is having stamina. 
기개는 지구력이에요

Grit is sticking with your future, day in, day out, not just for the week, not just for the month, but for years, and working really hard to make that future a reality. 
기개는 해가 뜨나 해가 지나 꿈과 미래를 물고 늘어지는거에요. 단지 일주일 동안이나, 한 달만이 아니라, 몇 년에 걸쳐, 꿈을 실현시키기 위해 진짜 열심히 일하고 노력하는 겁니다. 

Grit is living life like it's a marathon, not a sprint.. 
기개는 삶을 단거리 경주가 아닌, 마라톤처럼 인생을 사는 것이에요.

So far, the best idea I've heard about building grit in kids is something called "growth mindset."
지금까지 들어온 것 중에 아이들에게 기개를 키워주는 가장 좋은 방법은 "성장 마인드셋" 이라는 것인데요.

 This is an idea developed at Stanford University by Carol Dweck, and it is the belief that the ability to learn is not fixed, that it can change with your effort.
 이 개념은 스탠포드대학의 캐롤 드웩(Carol Dweck) 박사가 개발했습니다. 그것은, 학습 능력은 타고나거나 고정된 것이 아니라 노력에 의해서 바뀔 수 있다는 믿음이에요. 

 Dr. Dweck has shown that when kids read and learn about the brain and how it changes and grows in response to challenge, they're much more likely to persevere when they fail, because they don't believe that failure is a permanent condition.
Dweck 박사는, 아이들이 뇌가 어떻게 도전에 반응하면서 변화하고 성장하는지에 대해 읽거나 배웠을때, 아이들은 실패해도 더 끈기를 가지고 나아가는 성향을 보인다는 것을 증명했어요, 왜냐하면 그 아이들은 한번 실패해도 그것이 끝이 아니라는 것을 믿기 때문이죠.




2. 12

오늘은 시간을 관리하는 방법에 대해 말해보겠습니다.
잭슨 브라운 주니어H. Jackson Brown Jr.는 말했습니다.

“Don’t say you don’t have enough time. You have exactly the same number of hours per day that were given to Helen Keller, Pasteur, Michaelangelo, Mother Teresa, Leonardo da Vinci, Thomas Jefferson, and Albert Einstein.” 
시간이 충분치 않다고 말하지 말라. 당신은 헬렌 켈러, 파스퇴르, 미켈란젤로, 마더 테레사, 레오르나도 다 빈치, 토마스 제퍼슨, 아인슈타인과 정확히 같은 양의 시간을 날마다 가지니까."

힘들지 않으면서 영리하게 일하는 방법 Working Smarter, Not Harder 의 비결은 많은 부분이 시간 관리 Time management 에 있는 것 같습니다. 다음은 시간관리에 대한 11가지 팁입니다.

11 Time Management Tips

1. Complete most important tasks first. 가장 중요한 것부터 해라.

2. Learn to say “no”. 거절하는 법을 배워라. 

3. Sleep at least 7-8 hours. 적어도 7~8시간은 자라. 

4. Devote your entire focus to the task at hand. 당장 눈앞에 있는 업무에 전적으로 집중해라. 

5. Get an early start. 일찍 시작하라. 

6. Don’t allow unimportant details to drag you down. 중요하지 않은 일들에 질질 끌려다니지 마라. 

7. Turn key tasks into habits. 업무를 습관으로 만들어라. 

8. Be conscientious of amount of TV/Internet/gaming time. TV, 인터넷, 게임하는 시간을 알아차려라. 

9. Delineate a time limit in which to complete task. 언제 업무를 마칠 건지, 시간제한을 두라.  

10. Leave a buffer-time between tasks. 업무 사이에 완충시간을 두라. 

11. Eliminate the non-essential.중요하지 않은 건 제거하라. 

원문: http://www.creativitypost.com/create/work_smarter_not_harder_21_time_management_tips_to_hack_productivity

댓글 없음:

댓글 쓰기

참고: 블로그의 회원만 댓글을 작성할 수 있습니다.